Uitgelichte afbeelding

Nieuwe koers voor HTM: zelfde missie, grote impact, andere strategie.

In december 2023 nu ruim een half jaar geleden kwam de eerste editie van Happy Times Magazine uit. Met een feestelijke lancering en veel aandacht in op verschillende media zoals NPO radio 1, Omroep Brabant en grote journalistieke platformen zoals FONK en Adformatie gingen we van start. Het feest ging door, ik werd genomineerd voor Vrouw in de Media in Noord-Brabant, we hebben een campagne samen met Clear Channel om ons positieve nieuws op schermen in verschillende steden te showen en zijn vaste ‘duurzaamheidsexperts’ bij NPO radio 2 tijdens de zondagochtend show.

Toch lijkt het niet genoeg. En dat voelt gek om te zeggen, want we maken zoveel impact en mogen zoveel toffe dingen doen. Maar publiciteit en verkopen zijn niet hetzelfde en dat hebben we geweten. Ondanks dat we echt wel wat verkopen en de mensen die we spreken lyrisch enthousiast zijn over het tijdschrift en dit platform, zijn onze kosten fors. Nog steeds is dit voor mij en alle schrijvers die hieraan meewerken om het te realiseren een vrijwilligersfunctie. En eigenlijk vind ik dat dat niet zou mogen. Daarom hebben we een aantal besluiten moeten nemen voor een andere strategie, die ik hieronder graag even toelicht.

andere strategie
andere strategie

Een kleine prijsverhoging en frequentie verlaging

Vanaf editie 3 van HTM is de adviesprijs €9,95. Dat is iets hoger dan de eerste twee edities. De andere strategie heeft verschillende redenen. We begonnen voor we echt ‘ready’ waren. Dat is een van de grote ondernemerslessen die je leert. Start before you’re ready. Experimenteer, probeer, kijk wat werkt en wees wendbaar. De eerste twee edities waren prachtig en absoluut must-reads volgens o.a. Humberto Tan en Eva Rovers. Maar er staan hier en daar wat schoonheidsfoutjes in. Je merkt dat we nog heel erg zoekende waren naar wat we precies wilde en hoe dat eruit moest zien. Ook moesten we iets maken om te testen hoe jullie erop reageerden! Wat zijn de reacties, welke feedback horen we? En hoe kunnen we vanuit daar tweaken om beter te worden.

En nu is daar de derde editie. Deze editie is met zoveel meer wijsheid en zoveel lessen samengesteld dat we vinden dat de waarde is gestegen. Hier en daar een klein foutje, zullen we natuurlijk niet aan ontkomen. Maar de grote missers zijn er echt wel uit.

We delen alleen bedrijven met een echt goed verhaal, en dat heeft een prijs

Een tweede reden voor de andere strategie is het gebrek aan goede adverteerders. Zoals we hebben beloofd en waar we nog steeds 100% achter staan is dat het geen reclamefolder moet worden. We willen alleen bedrijven laten adverteren met een groene missie en die werken met passie aan iets wat echt iets moois toevoegt aan de wereld. Deze bedrijven noemen wij impactbedrijven.

Deze impactbedrijven zijn vaak start-ups, ZZP’ers, stichtingen of NGO’s. Die zwemmen niet in het geld. Zeker het marketing potje is geen spekpot. De vijver met impactbedrijven die wat te besteden hebben, is gewoon niet zo vol. Plus we zijn nog niet steady genoeg om indrukwekkende cijfers te kunnen laten zien en het is dus investeren in iets risicovols. Een recept voor heel veel gedoe en vooral heel weinig geld.

andere strategie
andere strategie

Ons boomvrije papier is het fundament, maar ook onze grootste valkuil

Een derde reden voor de andere strategie is het papier: 100% boomvrij is een bewuste keuze. Maar ook een dure. Dit heeft vooral te maken met de hoeveelheid die ingekocht wordt. Wij zijn natuurlijk peanuts bij een grote uitgeverij als DPG die met 40+ titels maandelijks ontzettend grote rollen papier in kan kopen. Wij moeten met 3x per jaar en maar 1 titel relatief veel meer betalen. We kunnen ons niet aansluiten bij een grote uitgever, want boomvrij is de uitzondering, en niet de norm.

Hoge inkoop, weinig adverteerders en verbeterde kwaliteit. Hoe graag ik de prijs zo toegankelijk mogelijk wil houden, kunnen we het nu gewoon echt heel goed gebruiken.

De andere strategie is samen

Dus wil jij dat we positief nieuws en de verhalen die we een podiumgeven kunnen blijven maken? En je kan het missen? Support ons door vriend te worden, een abonnement te nemen of misschien wel via je werkgever te regelen dat iedereen bij jullie op kantoor een exemplaar krijgt! Voor grotere hoeveelheden kunnen we een kleine staffelkorting bieden en ook als je gaat voor een abonnement kunnen we je tegemoetkomen met een kleine korting.

Je hebt ook de mogelijkheid om de echte prijs te betalen, als je het kan missen. Heb je echt het geld niet, maar zou je ons heel gaag willen lezen? Stuur dan even een mailtje naar samenwerken@happytimesmagazine.nl, dan zorgen we dat jij een exemplaar krijgt van iemand die hem al gelezen heeft. Het is immers een doorgeef magazine, hoe meer mensen genieten van hetzelfde nummer, hoe duurzamer! 

We hopen op jullie begrip. Samen kunnen we positief nieuws een podium geven en verhalen uitlichten van mensen zoals jij en ik die het anders doen. Help jij ons mee in onze missie om duurzaamheid de norm te maken?

Scroll naar boven