Afgelopen donderdag, vrijdag en zaterdag was het tijd voor de grote impact-experience van Europa! We stonden samen met 100 andere groene denkers en doeners op de Impact Fair 2024. Het was een bijzondere ervaring waar we met ontzettend veel toffe bezoekers, mede ondernemers en natuurlijk heel veel duurzaamheidsstrijders spraken. Naast onze eigen stand, maakten we op vrijdagmiddag een live-uitzening vanuit de Jaarbeurs samen met Optimist Media (onze collega’s van Radio4All) en sprak Maartje over vrouwelijk leiderschap in Media Plaza.
Onze missie op de Impact Fair
Bij Happy Times Magazine draait alles om het verspreiden van positiviteit en het stimuleren van duurzame keuzes. We geven graag een complimentje aan mensen die iets goeds doen en bieden hen tegelijkertijd handvaten om nóg duurzamer te leven. Ons magazine wordt zelfs gedrukt op landbouwafval, waarmee we niet alleen een bijdrage leveren aan het verminderen van afval, maar ook de Zuid-Amerikaanse boeren steunen. Daarnaast zijn onze kledingstukken gemaakt van biologisch katoen en met duurzame druktechnieken, omdat we geloven in een wereld waarin impact maken op verschillende manieren mogelijk is.
B2B, Gen-Z en B2C op de Impact Fair
Donderdag stond helemaal in het teken van bedrijven en impactondernemen. Als opening van de 3-daagse fair kregen bedrijven de kans om hun netwerk te verbreden en in gesprek te gaan met potentiële samenwerkingspartners. Het was een prachtige dag waarbij er veel connecties zijn gelegd, ook voor Happy Times Magazines! De LinkedIn-verzoeken vlogen je om de oren, maar allemaal met dat ene doel: samen nog veel meer impact maken!
Vrijdag was er jeugd: Gen-Z. Verschillende scholen vanuit alle hoeken van het land reisden af naar Utrecht om in gesprek te gaan met impact-makers. Ze kregen opdrachten om bedrijven te interviewen over hun duurzame doelen aan de hand van de Sustainable Development Goals en het was fantastisch om te zien dat deze doelgroep met heel veel nieuwsgierigheid de zaal binnenkwam om echt te genieten van deze experience. Want dat was het, geen saai kraampje te bekennen. Overal was iets te doen, proeven of ervaren. En dat is precies waar deze doelgroep natuurlijk volledig goed op ging!
Samen met Optimist Media maakte we een 2-uur durende bonus uitzending. We gingen in gesprek met Micha van Hoorn, de oprichter van Impact Fair over zijn dromen, doelen en acties om dit te realiseren. We gingen het ‘plein’ op om de bezoekers te vragen wat ze hier deden en vooral wat ze ervan vonden. En we hebben Nina gesproken, de communicatie-tijger van Humanistischverbond over hun campagne en doel op de imapctfair. En natuurlijk bespreken we ook weer het positieve nieuws! Deze bonusaflevering gemist? Luister de leukste fragmenten van de show hier terug!
Zaterdag was het voor ‘de consument’ en hoewel ik dat woord echt haat, want we zijn zoveel meer dan kopende wezentjes, is het een makkelijke manier om te zeggen dat iedereen er mocht komen. Dat maakte gelijk dat het rustiger was. Want als je iedereen aanspreekt.. precies! Dan voelt niemand zich aangesproken. Toch was dit ook weer een fantastische dag met mooie gesprekken en bijzondere ontmoetingen. Aan het einde kon je iedereen opvegen, zo hard geknald om dit voor elkaar te krijgen en alle energie te geven die ze hadden. Het werd feestelijk afgesloten met en dansje en een drankje.
Volgend jaar weer dan maar?
Het was een feest, om er te staan maar ook zeker om er rond te lopen! Volgend jaar weer? Dat hopen we stiekem wel! Van Micha hoorde we al (tijdens onze radioshow) dat zijn ambitie is om volgend jaar twee keer zo groot te gaan. Nou, dat willen we wel zien!
Weten hoe onze stand werd opgebouwd.. door onszelf! Kijk deze video!
Meer behind the scenes beelden van deze dagen? Bekijk deze post van dag 1 of deze van dag 2
Zien hoe we onze stand inrichtte met een afgedankt tapijt? Check deze reel!