Uitgelichte afbeelding

Elke week zoeken we met het Happy Times Magazine team weer naar positief klimaatnieuws om te laten zien wat er wél al gebeurd in de strijd tegen klimaatverandering. Op deze manier kan je geïnspireerd je week beginnenHet is tijd voor je portie Positief klimaatnieuws week 34!

ASN stopt met investeren in Fast Fashion

ASN Impact Investors trekt de handen af van de kledingindustrie. De impact-belegger verkoopt alle belangen in fastfashionbedrijven als H&M en Zara. Directeur San Lie noemt het een duivels dilemma. “We hebben geprobeerd de sector de goede kant op te sturen. Maar de komst van ultrafastfashionpartijen als Shein heeft alles op scherp gezet.” Lees hier meer over hun overwegingen en welke stappen er nog meer gezet kunnen worden.

positief klimaatnieuws

Tenten ingezameld na festivals

Decathlon en Kultlab zamelden in juli achtergebleven tenten en andere kampeerspullen in na twee meerdaagse festivals. De “No tent left behind”-actie had als doel om het afvalprobleem tegen te gaan, veroorzaakt door achtergelaten kampeerspullen op festivalterreinen. Aan de ingezamelde tenten werd vervolgens op verschillende manieren een tweede leven gegeven. In totaal zamelden ze meer dan 150 tenten in, waarvan de helft is doorverkocht. 10% van de tenten moest weggegooid worden, maar aan de andere 40% is nieuw leven gegeven op een andere manier. Naast tenten, werd ook ander kampeermateriaal op deze manier verzameld en verwerkt. Deze producten vind je op deze online pagina of in verschillende Decathlon-winkels. Momenteel zijn er al 17 kampeerstoelen, 2 kampeertafels en een tarp verkocht als Second Life-product. De tenten zullen binnenkort als Second Life-producten te vinden zijn. Lees hier meer over de actie.

positief klimaatnieuws

Lidl maakt klassiek gehakt meer plantaardig

Lidl introduceert als eerste supermarkt deels plantaardig gehakt. Deze gehaktmix bestaat voor 60% uit rundergehakt en voor 40% uit erwteneiwit en smaakt hetzelfde als gehakt dat volledig uit rundvlees bestaat. Lidl wil hiermee de gehaktliefhebber motiveren om voor gehakt te kiezen waarvan de milieu-impact lager is. Daarnaast is de gehaktmix ook goedkoper dan het rundergehakt. Lidl kiest bewust voor een innovatie op gehakt omdat dit een populair artikel is: de helft van de Nederlanders eet wekelijks gehakt. Lees hier meer.

Dit was het Positief klimaatnieuws week 34! Wil je nou elke week geïnspireerd raken door positief nieuws en duurzame inspiratie in je mailbox? Abonneer je dan op de Happy Times nieuwsbrief en krijg elke zondagochtend 7:00 inspiratie naar je toegestuurd! Je kan je hier aanmelden: https://www.happytimesmagazine.nl/nieuwsbrief/

Winkelwagen
Scroll naar boven