
Happy Times Magazine
Tijd voor verandering
Het nieuwe tijdschrift vol positieve verhalen van impactmakers.
Of je nu jouw werkplek gaat verduurzamen, van baan wilt wisselen of je stem in de politiek wilt laten horen, jouw impact gaat verder dan alleen je eigen individuele voetafdruk!
Waarom hebben wij gekozen voor een fysiek tijdschrift
“Het is de gekste tijd ooit om een tijdschrift te lanceren, op al die andere tijden na,” schreef Rex Hammock, oprichter en CEO van klantmagazine-uitgever Hammock, Inc.
In een tijdperk waarin het ontastbare domineert en in een wereld die aan schermen vastgeplakt zit, lijkt drukwerk misschien niet een voor de hand liggende keuze. We gaan het toch doen: de lancering van een duurzaam fysiek tijdschrift!
Met Happy Times Magazine vieren we duurzaamheid elk kwartaal. We zijn er om duurzaamheid opnieuw vorm te geven en normaal te maken. Het is een publicatie, samengesteld door een landelijk netwerk van toegewijde veranderaars, activisten en schrijvers. Ze behartigen de belangen van het milieu, vertellen een optimistisch klimaatverhaal en wakkeren onze verbinding met de natuurlijke wereld weer aan.
Het is niet zomaar een publicatie. Het is een bewuste keuze, een belofte, om jou de tools en de juiste informatie te geven om je ecologische voetafdruk te verkleinen en je handafdruk te vergroten.

Ik was overweldigd door het negatieve nieuws over klimaat. Ik WEET dat het niet goed gaat, maar in de traditionele media worden uitsluitend rampen gedeeld zonder perspectief. Het raakte mij en ik merkte dat alle duurzame acties die ik deed, toch in het niet vielen bij deze grote problemen. Ik besloot dat het anders moest en wilde een tegengeluid laten horen. Het is tijd om mensen, initiatieven en bedrijven te verbinden en te motiveren om zich samen in te zetten voor een duurzamere samenleving en vooral een wereld waar ik over 50 jaar nog lekker kan rond huppelen.
Maartje Bregman (founder & hoofdredacteur)
Ga voor een abonnement of een lidmaatschap!
Na de lancering op 1 december is het tijd om door te pakken. Het eerste nummer van velen! Vanaf nu verschijnt Happy Times Magazine elke 3 maanden met een nieuwe editie. Kies voor een abonnement en dan valt het magazine als eerst op de mat. Of heb je behoefte aan een netwerk van like-minded mensen en ondernemers ga dan voor het lidmaatschap en naast dat je elk kwartaal als eerste het nummer in handen hebt, heb je ook een ticket voor de kick-off van het magazine waarbij geïnterviewden en andere impactmakers lezingen en workshops geven en verbinden we impactmakers met elkaar om samen nog meer duurzame dingen te doen!
Jaarabonnement HTM
HTM Lidmaatschap voor 2024
Ik was overweldigd door het negatieve nieuws over klimaat. Ik WEET dat het niet goed gaat, maar in de traditionele media worden uitsluitend rampen gedeeld zonder perspectief. Het raakte mij en ik merkte dat alle duurzame acties die ik deed, toch in het niet vielen bij deze grote problemen.
Maartje Bregman (founder & hoofdredacteur)
Duurzaamheid, maar hoe dan?
100% boomvrij papier
Behoud biodiversiteit
Waterbesparend
Gemaakt van landbouwafval van Zuid-Amerikaanse boeren (wat normaal verbrand zou worden)
Sociale impact door een extra inkomstenbron voor de boeren te genereren
Korte ketens
Afvalstromen worden omgezet in grondstoffen

Wat maakt ons tijdschrift bijzonder?
Het doel is om van duurzaamheid de norm te maken. Voor mijn gevoel is duurzaamheid nu een soort van ‘bonus’ wat je als marketing tool kan inzetten of over kan opscheppen tegen vrienden. Eigenlijk wil je dat alles op een duurzame manier gebeurt, als basis. Als een voorwaarde om te leven. En het mag op heel veel verschillende manieren, het hoeft niet perfect. Maar de vraag zou niet moeten zijn ‘of het duurzaam is’, maar ‘hoe’ het bijdraagt aan een duurzame samenleving.
Ons platform is over vijf jaar de inspiratie geweest voor de gehele tijdschriftenmarkt, wij beginnen met boomvrij printen op rest van de landbouwindustrie, dan worden er alleen nog maar tijdschriften gepubliceerd op papier die op een duurzame manier is verkregen. Aanzetten tot kopen en status? Nee! Aanzetten tot actie, zelfvertrouwen en verbinding. Het is tijd om duurzaamheid als de norm te gaan zien. Het moet NU echt radicaal anders. Laten we elkaar helpen om dat voor elkaar te krijgen.
Praktisch, hoe ziet zo’n tijdschrift er dan uit?
Een boomvrij tijdschrift vol positieve verhalen van impactmakers, een rouwhoekje voor eco-emoties, tips hoe jij jouw handafdruk kunt vergroten en jouw voetafdruk kunt verkleinen. Natuurlijk delen waar het allemaal mee is begonnen: positief klimaatnieuws! We hebben een stijl rubriek waarbij wordt gefocust op tweedehands, re-wear (het vaker dragen van dezelfde kleding) en het stijlen van hetzelfde item op verschillende manieren. We lichten een wetenschappelijk artikel uit en vertalen die op een toegankelijke manier waardoor we ook complexe materie behapbaar en begrijpelijk maken. Er is een column van Roos, die je kent van onze Happy Times nieuwsbrief, we nemen een kijkje bij een lezer thuis die laat zien hoe je jouw huis kunt verduurzamen en elk issue gaan we in gesprek met de jonge klimaatbeweging over wat er speelt in de politiek en hoe we via die we het klimaatbeleid kunnen beïnvloeden.
We moedigen jou aan om kleine stappen te zetten richting een duurzamere levensstijl en bieden handvatten om dit te bereiken. Door het creëren van een positieve en inclusieve community willen we jou aanmoedigen om samen te werken aan een betere toekomst voor onze planeet!

Veelgestelde vragen
Dit tijdschrift is mede mogelijk gemaakt door





