Happy Times Magazine

pre order nu editie 3!

Het nieuwe tijdschrift vol positieve verhalen van impactmakers.

“Happy Times Magazine staat vol positieve verhalen van mensen die op hun manier impact maken. Supertrots dat ik een bijdrage mocht leveren aan dit vrolijke en inspirerende lentenummer ” – Eva Rovers

Of je nu jouw werkplek gaat verduurzamen, van baan wilt wisselen of je stem in de politiek wilt laten horen, jouw impact gaat verder dan alleen je eigen individuele voetafdruk!

Waarom hebben wij gekozen voor een fysiek tijdschrift

“Het is de gekste tijd ooit om een tijdschrift te lanceren, op al die andere tijden na,” schreef Rex Hammock, oprichter en CEO van klantmagazine-uitgever Hammock, Inc.

In een tijdperk waarin het ontastbare domineert en in een wereld die aan schermen vastgeplakt zit, lijkt drukwerk misschien niet een voor de hand liggende keuze. We gaan het toch doen: de lancering van een duurzaam fysiek tijdschrift!

Met Happy Times Magazine vieren we duurzaamheid elk kwartaal. We zijn er om duurzaamheid opnieuw vorm te geven en normaal te maken. Het is een publicatie, samengesteld door een landelijk netwerk van toegewijde veranderaars, activisten en schrijvers. Ze behartigen de belangen van het milieu, vertellen een optimistisch klimaatverhaal en wakkeren onze verbinding met de natuurlijke wereld weer aan.

Het is niet zomaar een publicatie. Het is een bewuste keuze, een belofte, om jou de tools en de juiste informatie te geven om je ecologische voetafdruk te verkleinen en je handafdruk te vergroten.

HTM Editie 1: Tijd voor verandering

HTM Editie 2: Lekker naar buiten

Ik was overweldigd door het negatieve nieuws over klimaat. Ik WEET dat het niet goed gaat, maar in de traditionele media worden uitsluitend rampen gedeeld zonder perspectief. Het raakte mij en ik merkte dat alle duurzame acties die ik deed, toch in het niet vielen bij deze grote problemen. Ik besloot dat het anders moest en wilde een tegengeluid laten horen. Het is tijd om mensen, initiatieven en bedrijven te verbinden en te motiveren om zich samen in te zetten voor een duurzamere samenleving en vooral een wereld waar ik over 50 jaar nog lekker kan rond huppelen.

Maartje Bregman (founder & hoofdredacteur)

Ga voor een abonnement of probeer eerst een los nummer uit!

We willen iedereen die het kan gebruiken een korting aanbieden zodat HTM toegankelijk is voor iedereen. Mocht je het kunnen missen en onze missie willen supporten, kies dan voor de True Price van het magazine. Je ontvangt het eerst volgende magazine, per mail wordt bevestigd welke dat is!

“Boeiend en mooi gemaakt” – Humberto Tan

Abonnement met korting

€27 voor 3 nummers (1 jaar)
€52 voor 6 nummers (2 jaar)

True Price abonnement

€38,70 voor 3 nummers (1 jaar)
€77,40 voor 6 nummers (2 jaar)

Ik was overweldigd door het negatieve nieuws over klimaat. Ik WEET dat het niet goed gaat, maar in de traditionele media worden uitsluitend rampen gedeeld zonder perspectief. Het raakte mij en ik merkte dat alle duurzame acties die ik deed, toch in het niet vielen bij deze grote problemen.

Maartje Bregman (founder & hoofdredacteur)

Duurzaamheid, maar hoe dan?

100% boomvrij papier

Behoud biodiversiteit

Waterbesparend

Gemaakt van landbouwafval van Zuid-Amerikaanse boeren (wat normaal verbrand zou worden)

Sociale impact door een extra inkomstenbron voor de boeren te genereren

Korte ketens

Afvalstromen worden omgezet in grondstoffen

Wat maakt ons tijdschrift bijzonder?

Het doel is om van duurzaamheid de norm te maken. Voor mijn gevoel is duurzaamheid nu een soort van ‘bonus’ wat je als marketing tool kan inzetten of over kan opscheppen tegen vrienden. Eigenlijk wil je dat alles op een duurzame manier gebeurt, als basis. Als een voorwaarde om te leven. En het mag op heel veel verschillende manieren, het hoeft niet perfect. Maar de vraag zou niet moeten zijn ‘of het duurzaam is’, maar ‘hoe’ het bijdraagt aan een duurzame samenleving.

Ons platform is over vijf jaar de inspiratie geweest voor de gehele tijdschriftenmarkt, wij beginnen met boomvrij printen op rest van de landbouwindustrie, dan worden er alleen nog maar tijdschriften gepubliceerd op papier die op een duurzame manier is verkregen. Aanzetten tot kopen en status? Nee! Aanzetten tot actie, zelfvertrouwen en verbinding. Het is tijd om duurzaamheid als de norm te gaan zien. Het moet NU echt radicaal anders. Laten we elkaar helpen om dat voor elkaar te krijgen. 

Praktisch, hoe ziet zo’n tijdschrift er dan uit?

Een boomvrij tijdschrift vol positieve verhalen van impactmakers, een rouwhoekje voor eco-emoties, tips hoe jij jouw handafdruk kunt vergroten en jouw voetafdruk kunt verkleinen. Natuurlijk delen waar het allemaal mee is begonnen: positief klimaatnieuws! We hebben een stijl rubriek waarbij wordt gefocust op tweedehands, re-wear (het vaker dragen van dezelfde kleding) en het stijlen van hetzelfde item op verschillende manieren. We lichten een wetenschappelijk artikel uit en vertalen die op een toegankelijke manier waardoor we ook complexe materie behapbaar en begrijpelijk maken. Er is een column van Roos, die je kent van onze Happy Times nieuwsbrief, we nemen een kijkje bij een lezer thuis die laat zien hoe je jouw huis kunt verduurzamen en elk issue gaan we in gesprek met de jonge klimaatbeweging over wat er speelt in de politiek en hoe we via die we het klimaatbeleid kunnen beïnvloeden.

We moedigen jou aan om kleine stappen te zetten richting een duurzamere levensstijl en bieden handvatten om dit te bereiken. Door het creëren van een positieve en inclusieve community willen we jou aanmoedigen om samen te werken aan een betere toekomst voor onze planeet!

Veelgestelde vragen

Via de website kan je het losse nummer bestellen, een lidmaatschap of een abonnement. Het verschil tussen deze drie vormen lees je op deze pagina (happytimesmagazine.nl/tijdschrift). Een los nummer is ook te verkrijgen in 700 winkels door heel Nederland! Het losse nummer kost €9,95, een abonnement €27 en toegang tot onze Business Club kost €247.

Duurzaamheid wordt gewaarborgd door het gebruik van 100% boomloos papier. Dit zorg voor het behoud van biodiversiteit en waterbesparing. Het magazine wordt namelijk gemaakt van  landbouwafval van Zuid-Amerikaanse boeren! Door deze aanpak wordt voorkomen dat het afval verbrand wordt en ontstaat er een sociale impact doordat de boeren een extra inkomstenbron krijgen. Daarnaast zorgen korte ketens ervoor dat afvalstromen worden omgezet in grondstoffen. Om dit te realiseren werken we samen met het bedrijf ‘Paper on the Rocks’. Google maar eens wat zij doen, echt ontzettend tof!

Winkelwagen
Scroll naar boven